Chiptuning

G-Power

BMW X5 M

Компания G-Power заслуженно внесена в Книгу рекордов Гиннесса как производитель самого быстрого седана на базе автомобилей серийного производства. Им в свое время стал BMW M5, достигший на полигоне скорости 367 км/ч. Разумеется, это произошло после того, как над стандартным двигателем поработали специалисты из тюнинг-ателье. Что же касается спортивного кроссовера BMW X5 M, о котором сейчас пойдет речь, то он тоже вполне способен посоревноваться за звание самого быстрого в своем классе.

Стандартный восьмицилиндровый двигатель с двойным турбонаддувом, которым оснащается Х5 М, развивает 575 л.с. и 750 Нм. Понятно, что этими показателями в G-Power не удовлетворились. Причем на данный момент мотористы ателье провели уже второй апгрейд этого силового агрегата. В первый раз они довели мощность двигателя до 700 л.с., а теперь увеличили отдачу до 750 «лошадей». Крутящий момент при этом вырос до впечатляющих 980 Нм. К сожалению, динамических характеристик немцы не сообщают, однако утверждают, что четверть мили этот автомобиль проезжает за 11,5 с, что является очень хорошим показателем.

Доработка силового агрегата обойдется клиенту в 4400 евро. А если он захочет, чтобы скорость кроссовера превышала 300 км/ч, то придется отдать еще 668 евро, за которые инженеры удалят электронный ограничитель скорости (что по сравнению с ценой за доработку мотора – сущая ерунда). А вот за оснащение автомобиля огромными 23-дюймовыми коваными колесными дисками во франкфуртской компании попросят заплатить почти вдвое больше, чем за силовой агрегат – 8442 евро! Еще 2292 евро возьмут за укороченные пружины. И, наконец, спортивная титановая выхлопная система обойдется клиенту еще в 3190 европейских денежных единиц.

Wald

BMW 6-й серии Gran Coupe

Японское ателье Wald International из города Осака было основано в 1992 году. С тех пор компания успела завоевать популярность во всем мире, став самой известной тюнинговой фирмой из Страны восходящего солнца. В ее портфолио такие именитые бренды, как Aston Martin, Bentley, Land Rover и даже Rolls-Royce, не говоря уже о столь популярных во всем мире BMW и Mercedes-Benz. Соответственно, чаще всего из ворот фирмы выезжают как раз автомобили двух последних марок. Так, недавно мастера из Осаки представили на суд общественности купеобразный седан BMW 6-й серии Gran Coupe.

Фирменным стилем Wald является необычайная агрессивность аэродинамических обвесов. В свое время специалисты ателье поражали мир огромными бамперами и заниженными донельзя подвесками – такие машины с трудом преодолевали даже «лежачих полицейских», не говоря уже о более крупных неровностях. Но со временем у японских дизайнеров появилось чувство вкуса, что не может не радовать. Например, BMW 6-й серии Gran Coupe выглядит вполне элегантно, несмотря на общую агрессивность нового боди-кита.

В соответствии с давней традицией автомобиль получил собственное имя Black Bison, которое в переводе не нуждается. В официальном пресс-релизе говорится, что седан стал похож на бизона, смело скачущего через пустошь! Что ж, если это и бизон, то весьма и весьма стройный и мускулистый

Прежде всего обращает на себя внимание мощный передний бампер с огромными воздухозаборниками и дополнительной «губой», увеличивающей прижимную силу. Впечатляюще смотрится и задний бампер с диффузором и четырехствольным выхлопом, а также крупные легкосплавные колеса диаметром 22 дюйма

А вот с двигателем, как обычно, ничего не делали. В Wald считают, что доработок внешнего вида вполне достаточно.

Tuning BMW 330e iPerformance

We do offer additional tuning stages for the BMW 330e, but this particular customer felt that our Stage 1 tuning resulted in more than satisfying gains. Here is what we did.

For this project, we started off with a change in turbo pressure which resulted in sending more air to the combustion chambers. After this, we readjusted fuel delivery to complement the additional air and make the most of stoichiometric ratio.

This has to be done with care and alongside extensive testing, as having efficient air-fuel ratio throughout the rev range is one of the most important aspects of any internal combustion engine’s operation.

This brought significant improvement in the power department, but we’ll get to the numbers in a minute. Before that, we found room for another improvement which did not greatly increase power per se, but made a huge difference in the driving feel.

Namely, we advanced ignition timing. It helps the additional air and fuel combust better and also improves throttle response. This was actually one of the first things that the customer noticed. The car reacts to the throttle push instantaneously.

However, advancing the ignition too far is very dangerous for the engine. That operation requires expertise, needs to be done carefully and needs to be tested during the process. This is why our experience, equipment and dedication are paramount.

Just as an example of what this part of the tuning process includes, let us tell you what we did during the ignition timing adjustment.

The timing is not the same throughout the rev range. As you probably know, every engine exerts top power and torque levels at a limited rev range. This rev range is always towards the middle of the rpm array. The wider the torque curve, the more available the torque. Modern cars have a wider torque curve, but we managed to widen it even further, making BMW 330e driving experience noticeably better.

How did we do this?

In low revs we advanced ignition timing in order to improve throttle response and increase torque. Of course, we needed extensive testing to make sure we advance it as much as possible for maximum results, but not go too far as that would cause engine damage.

As the revs increase and the pressures inside the cylinder rise, we start retarding ignition to prevent going too far and damaging anything. As we get past this point and the torque starts dropping again, we advance the timing again to give the car more push in that section as well.

This way we managed to improve drivability in a very wide rev range and preserve safety at times when cylinder pressures reach maximum levels.

Also, we make sure to set the timing in a way that we make the best use of the energy generated inside the engine. When a spark ignites the air-fuel mixture in the cylinders, it spreads the flame and gradually increases cylinder pressure. For maximum results, we needed to set up the ignition timing so that it builds up the pressure and reaches its maximum value exactly when the connecting rod is at the angle that allows it to make the best use of the energy.

This segment alone should show you the importance of testing and data logging, not only in terms of safety, but also making the most of the available performance figures.

ALPINA

BMW 5-й серии

Немецкая фирма Alpina, которой руководит Андреас Бовензипен, находится в городке Бухлоэ. Компания занимается тюнингом автомобилей марки BMW с 1964 года. Главное ее достижение состоит в том, что производится Alpina прямо на конвейере фирмы BMW, в Бухлоэ происходит лишь установка аэродинамических обвесов и перешив салона. На всю продукцию сохраняется гарантия баварского автозавода. Словом, тюнингом это уже называть нельзя. Скорее можно сказать, что компания Alpina производит эксклюзивные модели марки BMW.

Как известно, баварский автозавод недавно выпустил юбилейную серию спортивного седана М5, чей двигатель развивает 600 л.с. и 700 Нм, ограниченную количеством 300 экземпляров. Те же, кто вдруг не успел купить такой автомобиль, вполне могут воспользоваться предложением от Alpina. Вариант B5 Biturbo развивает те же 600 л.с., причем максимальный крутящий момент у альпиновского двигателя даже на 100 Нм больше и составляет 800 Нм. Этот мотор сделан из обычного агрегата от модели 550i, в стоке развивавшего 450 л.с. и 650 Нм. По динамике разгона до «сотни», правда, вариант от Alpina не превзошел юбилейный М5 – 4,2 с против 3,9 с. Зато максимальная скорость у него 328 км/ч, что значительно больше, чем 305 км/ч у «эмки».

Если М5 оснащается роботизированной коробкой передач с двумя сцеплениями, то Alpina предлагает более комфортный 8-диапазонный «автомат». И настройки подвески в ателье из Бухлоэ предпочитают делать комфортными. То есть М-серия –  чистый спорт со всеми вытекающими последствиями, а Alpina – это скорость без потери удобства повседневного использования. Помимо кузова седан предлагается и универсал. У него разгон до 100 км/ч точно такой же, а вот максимальная скорость «всего» 323 км/ч.

Тест-драйвы, которые читают с этой статьей:

Тест драйв 03 мая 2022

Интересные новости по теме

BMW назвала дату презентации кроссовера XM

Компания BMW опубликовала официальный видеотизер, посвящённый премьере суперкроссовера XM — второй по счёту модели, эксклюзивно разработанной «М-подразделением». Дата презентации — 27 сентября 14 сентября 2022

BMW сняла с производства электрокар i3

Жизненный цикл одного из самых популярных европейских электрокаров подошел к концу — немецкий концерн даже провел специальную церемонию прощания с моделью i3, передавая автомобили из финальной серии своим клиентам 08 августа 2022

BMW и McLaren работают над новым суперкаром

Плодом сотрудничества двух компаний должен стать некий заряженный электрокар 15 июля 2022

BMW предложит подогрев сидений за подписку

Новый тренд в автомобильной отрасли – предложение дополнительных опций. Особо отличились этим в BMW, где за ежемесячный тариф готовы предлагать даже такие мелочи, как подогрев кресел 12 июля 2022

Представлен заряженный универсал BMW M3

Компания BMW в преддверии «живого» дебюта новинки в Гудвуде представила первый в истории серийный универсал M3. BMW M3 Touring 22 июня 2022

Тюнинг-ателье Alpina войдет в состав BMW

Удивительно, но многие думают, что Alpina является частью немецкого концерна – это не так. Обе фирмы действовали совершенно обособлено. Пусть Alpina и производит свои машины на базе серийных моделей BMW, но в реестре автопроизводителей Федерального транспортного агентства Германии компания зарегистрирована как самостоятельный автопроизводитель 11 марта 2022

В Alpina покзали свое видение заряженного седана BMW 8-серии

Эта компания славится своими доработанными машинами, которые превосходят своих серийных собратьев на порядок. Недавно, они представили свой очередной проект, созданный на базе BMW M8 Gran Coupe 25 марта 2021

BMW X7 от Alpina получил 621-сильный мотор

Компания Alpina представила собственную версию большого кроссовера BMW X7, который получил название XB7. Новинка стала наиболее мощной и одной из самых быстрых в истории немецкой фирмы 20 мая 2020

Description

Performance Logic Plus Performance Chip Module Stage 4 3-IN-1 for BMW

Performance Logic Plus+ (PLP+) is unique in the way it can increase your vehicles performance while at the same time offering two additional features not found on our other performance modules.Add horsepower, torque, diagnostics and real time performance data to your vehicle! The ultimate performance module with visual display and OBD2 diagnostics. 

  • Next Generation 800Hz CPU Processor
  • Up to 40HP and 40TQ
  • Custom Tuned for your vehicle model and engine type
  • Simple self-installation with suction cup or double-sided tape 
  • Live Speed Display
  • Live RPM Display
  • Adjustable RPM Shift Point Warning
  • Trip Mileage and Time
  • Fuel Consumption Data
  • Coolant Temperature 
  • Brake and 0-60 Speed Time Tests
  • Battery Voltage Level
  • Compatible with most vehicles 1996+
  • OBD2 Live Data on Display
  • Read and Erase Check Engine codes on the fly
  • Reads real time data through your OBD2 port
  • Basic bolt-on performance parts will not require a retune of your ECU
  • Adjustable Mounting Bracket with suction cup

Connection:

  • OBD2 Port plug found under dash
  • Auto On, Standby when vehicle is off, uses little to no power
  • Will not drain your battery

Installation:

Connection to your OBD2 port is required. OBD2 ports can be found under the drivers dash, enter or left kick panel side. Mount the display to a secure location using the provided suction cup or double sided tape.

Custom Programmed for your BMW, Works with:

✓   Regular Gas Engines (Stock)

✓   Turbocharged Engines

✓   Supercharged Engines

✓   Hybrid Engines

✓   Turbo-diesel Engines

✓   Diesel Engines

✓   Works with both Manual and Automatic transmissions!

Unmatched 100% Money Back Satisfaction Guarantee

If you are not happy with your purchase, send it back for a full refund!

What do you have to lose!?

Do I need any special tools or automotive knowledge to install?

No! Unlike other products which require you to cut into your sensors in the vehicle; this product is truly 100% plug and play. Compatible with vehicles 1996+ and is tuned for your model. Watch out for those cheap $10-50 mega horsepower products. They are all gimmicks and typically a plastic box with empty space or a resistor in a box that can burn out your wiring and computer.

Does this product work with automatic and manual?

Yes.

Does this product work with 2WD or 4WD

Works on both types if your car has options

Does this product work with Supercharged or Turbocharged Engines?

Absolutely.

Will this product void my warranty?

No! it will not void your warranty, many dealers frown on any performance upgrades. However, under the law, the manufacturer cannot void your warranty for adding aftermarket parts. The unit removes as easily as it installs. So it can be removed before taking the vehicle to the dealer for service. This is the easist way to avoid any dealer concerns. 

    (Thanks to the Magnuson Moss Warranty Act: US Code – Title 15, Chapter 50, Sections 2301-2312, your vehicle’s factory warranty is protected by law when you add aftermarket parts.)

Can this harm my engine or vehicle electronics?

No, not at all. Zero% chance of any harm. Our products have been DYNO tested and proven to work without any bad effects on the vehicle. We guarantee this! 

Can this place excess strain on my vehicle engine and transmission?

Not at all! All of the OEM engine software safety features are left fully intact and are not disabled. So you will benefit from the added performance without sacrificing the reliability!

Can I read and reset check engine lights?

Yes! Makes buying diagnostic code readers obsolete. Read and reset MIL/DTC check engine codes related to engine and emission system. Mechanic approved!

Do I need to use Stage 1 first in order to use Stage 2, 3, 4?

No, Stages will determine how much power you’re able to extract from your vehicle, you will not need to upgrade from one Stage to another.

STAGES Quick Comparison:

HORSEPOWER TORQUE GAS SAVING
STAGE 1 (FUEL SAVER CHIP) <20HP Increase +16.2 ft·lbs <4MPG
STAGE 2 (ALL-AROUND CHIP) <30HP Increase +24.2 ft·lbs <2MPG
STAGE 3 (FOCUSED IN POWER) <40HP Increase +32.3 ft·lbs N/A
STAGE 4 (FOCUSED IN POWER + TECHNOLOGY) <40HP Increase +32.3 ft·lbs N/A

ChipTuning Files Service

Experienced ECU Engineers

Our Top Engineers Team will assist You with chiptuning process. We analyze engine logs and create unique tuning files. Data analysis and reverse engineering allows us to create high-quality files.

Dynotested ECU chip tuning files

TC-Performance Files Service have two 4×4 dynamometers — Maha LPS3000 + DP 4WD Synchro. R&D department is constantly developing ECU Files solutions. 

Increase performance of your vehicle

Dyno tuning allows you to increase the power and torque of the engine and ensures fuel economy. Take advantage of our offer and take your company to a higher level

professional and friendly service

First of all, in contrast to other websites, we are real tuners. For several years we have worked on extensive projects. Our knowledge is based on real experience. We know what grease on hands means. Every day, we work with cars and create new solutions for them. Our Helpdesk Team are very smart & fast. Many dealers have trusted our File Service therefore they were not disappointed. We guarantee that you will be satisfied with our Custom Chiptuning Services and dyno-tested tuning files! The original ECU file can be safely replaced by our custom-made file, without any harm to your engine.

ECU FILES Solutions for You

TC Performance is also own proprietary solutions used in popular software available on the market. Thanks to Reverse Engineering wy can handle every case. Years of experience make us a leader in vehicle ECU remapping. We can disable DPF, EGR, adBlue, DTC and more… We do not use unproven solutions. We work for hundreds of workshops so we know how important is your time. You like it when everything works — We like how satisfied you are. Simple rules. Our service has tested solutions for all the latest Bosch MDG ecu’s (MD1CS001, MD1CS003 MD1CS004, MD1CS005, MD1CP001, MD1CP002, MD1CP004, MD1CP014, MG1CP007, MG1CS001, MG1CS002, MG1CS003, MG1CS006, MG1CS008, MG1CS011,  MG1CS015, MG1CS016, MG1CS017, MG1CS024, MG1CS042, MG1CS111, MG1CS201), DCM7.1A, SDI21.1, SDI21.2, SDI21.3 and others.

DPF OFF SERVICES EGR OFF ADBLUE OFF ANTI-LAG SYSTEM MAP SWITCHING

ECU FILES Solutions for You

TC Performance is also own proprietary solutions used in popular software available on the market. Thanks to Reverse Engineering wy can handle every case. Years of experience make us a leader in vehicle ECU remapping. We can disable DPF, EGR, adBlue, DTC and more… We do not use unproven solutions. We work for hundreds of workshops so we know how important is your time. You like it when everything works — We like how satisfied you are. Simple rules. Our service has tested solutions for all the latest Bosch MDG ecu’s (MD1CS001, MD1CS003 MD1CS004, MD1CS005, MD1CP001, MD1CP002, MD1CP004, MD1CP014, MG1CP007, MG1CS001, MG1CS002, MG1CS003, MG1CS006, MG1CS008, MG1CS011,  MG1CS015, MG1CS016, MG1CS017, MG1CS024, MG1CS042, MG1CS111, MG1CS201), DCM7.1A, SDI21.1, SDI21.2, SDI21.3 and others.

DPF OFF SERVICES EGR OFF ADBLUE OFF ANTI-LAG SYSTEM MAP SWITCHING

PP-PERFORMANCE

BMW M6 Gran Coupe

Фирма PP-Performance гордится собственными ноу-хау в программировании и подборе индивидуальных тюнинг-комплектов и без ложной скромности называет себя мировым лидером в сфере чип-тюнинга. Свидетельством тому является множество офисов компании в разных странах, начиная с Германии и заканчивая Сингапуром и Австралией. Имеются представительства и в России, а также в других странах бывшего СССР. Да и продукция ателье говорит сама за себя. Так, этот BMW M6 Gran Coupe по характеристикам превосходит даже суперкары, а уж среди моделей 6-й серии он и вовсе самый быстрый в мире.

Напомним, что в заводском варианте машина оборудована 4,4-литровым 8-цилиндровым битурбомотором, развивающим 560 л.с. и 680 Нм. Двигатель позволяет ему разгоняться до 100 км/ч за 4,2 с и достигать максимальной скорости 305 км/ч (при наличии опционного М-пакета). Но после вмешательства специалистов PP-Performance автомобиль стал играть совсем в другой лиге. Все потому, что обычным чип-тюнингом в этом случае дело не ограничилось. Попутно были установлены сделанные на заказ даунпайпы увеличенного диаметра, прямоточные воздушные фильтры и титановая выхлопная система Akrapovic. В результате мощность двигателя выросла до 800 л.с., а его крутящий момент увеличился до 950 Нм. Максимальная скорость составила 328 км/ч. К сожалению, замерами разгона до «сотни» мастера из ателье пока не занимались, так как для этого требуются идеальные погодные условия и очень шершавый асфальт – заднеприводный автомобиль сильно буксует. Что же касается внешних изменений, то их практически нет, если не считать ярко-желтого окраса и облегченных кованых колес.

Рейтинг
( Пока оценок нет )
Editor
Editor/ автор статьи

Давно интересуюсь темой. Мне нравится писать о том, в чём разбираюсь.

Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
Tuning Style
Добавить комментарий

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: